Het lifestyle gedrag van alle Nederlandse huishoudens in beeld. Vanaf nu is de complete rapportage beschikbaar! Download nu >

14 GeoTypen

Indeling van heel Nederland in 14 unieke lifestyle
segmenten, gebaseerd op landelijk marktonderzoek.

Download de brochure

De levensstijl
van uw klanten
in kaart. 

De GeoTypen lifestyle segmenten zijn gebaseerd op lifestyle marktonderzoek dat al sinds 1994 onder de Nederlandse bevolking wordt uitgevoerd. Door data analyses ontstaan 14 unieke segmenten die door middel van (open) data nauwkeurig worden geprojecteerd op elk woonadres. Met de GeoTypen krijgt u inzicht in de levensstijl van uw klantgroepen, direct toepasbaar binnen uw on- en offline marketing omgeving.

Zijn uw klanten Intellectuele Cultuurliefhebbers of Creatieve Milieuliefhebbers? En hoe verschillen zij van elkaar? Elk GeoType heeft een eigen levensstijl en onderscheidt zich onder andere door de samenstelling van het huishouden, het inkomens- en opleidingsniveau, de vrijetijdsbesteding, het media en financiële gedrag en uiteraard de geografische locatie en spreiding. Bezoek de website en leer alle 14 segmenten beter kennen. 

GeoType.nl

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

afbeelding-blok-2-geotypen.png

De segmentatie toepassen

De 14 GeoTypen bieden een basis voor een gesegmenteerde benadering van (potentiële) klanten. Zij dragen onder andere bij aan:

  • Het creëren van een snel en betrouwbaar beeld van de levensstijl van uw klanten.
  • Het ontwikkelen van relevante proposities voor de diverse GeoTypen.
  • Het kwalificeren van nieuwe klanten zodat deze beter worden opgevolgd.
  • Het voorspellen van de klantpotentie (werving, ontwikkeling en behoud).
  • Het bepalen van (lokale) marktpotenties en de invulling van het lokale marketing- en vestigingsplaatsbeleid.

 

Gebruik

De GeoTypen kunnen in abonnementsvorm volledig geïntegreerd worden in uw eigen on- en offline omgeving, inclusief periodieke updates. Optioneel kunt u gebruikmaken van onze Anolis applicatie; een applicatie waarmee u eenvoudig kunt profileren en (geografisch) visualiseren. De GeoTypen zijn op afstand te gebruiken, realtime op te vragen via onze webservice of toepasbaar door onze analisten in klant- en marktanalyses.

GeoType.be

Het segmentatiemodel is ook getransformeerd naar een segmentatie voor de Belgische markt. Het resultaat is een haarfijne segmentatie van Belgische huishoudens, in 15 unieke profielen. Bezoek geotype.be en leer alle 15 segmenten beter kennen.

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

Meer weten over 14 Geotypen?

Kom met ons in contact!

Relevante cases

Inspiratie