as a Service

Structurele ondersteuning bij het ontwikkelen, implementeren
en activeren van uw datagedreven marketingstrategie, met onze
analisten, data, technologie en advies.

Datagedreven
marketing
strategie.

Een datagedreven marketingstrategie is cruciaal om op een relevante en efficiënte wijze klanten te werven, ontwikkelen en te behouden. GeoMarktprofiel biedt u de helpende hand in elke fase van de customer journey.

Met GeoMarktprofiel as a Service bieden wij structurele ondersteuning via onze analisten, data, technologie en advies. Wij ontzorgen uw organisatie, helpen de conversie op campagnes te verhogen, verhogen de klantwaarde door cross- en upsell en zorgen voor een lagere uitstroom van klanten. Dit doen wij door continu klantanalyses en inzichten te vertalen naar scherpe doelgroepselecties, en u te voorzien van media- en communicatieadvies. Deze ondersteuning zorgt voor succesvollere activatiecampagnes.

geo-as-a-service140x400-2.jpg

De aanpak


Hieronder ziet u de aanpak toegelicht per stap. Deze datagedreven aanpak zorgt voor een significante converstiestijging bij al uw campagnes voor zowel het werven, ontwikken als behouden van klanten.

Van inzicht naar selecties

Onze analisten gebruiken deze inzichten om concrete handvatten te bieden voor marketingactiviteiten. Zo gebruiken we data en voorspelmodellen om scherpe doelgroepselecties te maken voor al uw campagnes.

Media-, kanaal- en communicatieadvies

Bij het activeren van deze doelgroepselecties voorzien wij u van adviezen. Op basis van het mediagedrag, de kanaalvoorkeuren en de gewenste communicatiestijl van de doelgroep, kunt u kanaalkeuzes maken en uw uitingen laten aansluiten bij elke ontvanger.

Activatiecampagnes

Activeer de doelgroep(en) en voer datagedreven campagnes via on- en offline kanalen, zoals: e-mail, post, huis-aan-huis, telefoon, online advertising, social media en buitenreclame.

Monitoren en evalueren

In een vaste overlegstructuur bespreken we de campagnes en resultaten zodat we structureel verbeteringen realiseren. Daarnaast kunnen wij de conversie op campagnes en klantontwikkeling monitoren door dit visueel te maken in een dashboard omgeving.

Inzicht in klanten en markten

Door onze landelijke segmentatie data te combineren met klantdata, geven wij continu een 360 graden beeld van uw klanten en markten. Dit biedt u bijvoorbeeld inzicht in het profiel van klanten, de verschillen tussen klantgroepen, de potentie van de klantgroep(en) in Nederland en het profiel van de respons op campagnes.

Gebruik

GeoMarktprofiel as a Service begint bij uw uitdagingen, doelstellingen en campagnekalender. Aan de hand van een vaste overlegstructuur zorgen wij voor een optimale afstemming tussen alle belanghebbenden, zoals content- en campagnemarketeers. Wij kunnen direct voor u starten tegen vaste maandelijkse kosten. Daarnaast beperken we de impact op uw systemen door onze segmentatie data niet in uw systemen te integreren, maar wel alle beschikbare data toe te passen binnen analyses en selecties.

Meer weten over as a Service?

Bent u benieuwd wat onze service voor uw organisatie kan betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.