Het lifestyle gedrag van alle Nederlandse huishoudens in beeld. Vanaf nu is de complete rapportage beschikbaar! Download nu >
Klant- en marktanalyses, segmentaties en
voorspellingen op basis van uw en/of onze data.
Met onze data analyses bieden wij nieuwe inzichten uit uw én onze data. Met de uitkomsten kunt u onder andere klantgroepen definiëren voor een gesegmenteerde benadering, de opbouw en potentie van bestaande en nieuwe marktgebieden vergelijken of het gedrag van uw klanten nauwkeurig voorspellen.
Onderstaande analyses staan aan de basis van een op maat gemaakte invulling die past bij uw behoefte.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Een goed klantbeeld staat aan de basis van al uw marketingkeuzes. Onze klantanalyse biedt diepgaand inzicht in uw klant en geeft een compleet en gedetailleerd beeld, met informatie over de leefomgeving, de woning en het huishouden; het woningtype, de gezinssamenstelling, het inkomensniveau en het financiële, winkel- en mediagedrag. Daarnaast worden uw klanten verdeeld over onze 14 GeoTypen zodat u ziet waar zij geografisch gelokaliseerd zijn.
Met onze marktanalyse krijgt u inzicht in de opbouw van uw verzorgingsgebieden, met informatie over de woningen, de bevolkingssamenstelling, het inkomensniveau en de verdeling naar onze lifestyle segmenten. Een goed beeld van uw marktgebieden naar omvang, klanten en doelgroep potentieel maakt een eerlijke vergelijking van vestigingen mogelijk, biedt de basis voor uw (lokale) marketingstrategie en bepaalt mede uw vestigings- en assortimentsbeleid.
Segmentatie draait om het indelen van uw (potentiële) klanten. Hiervoor zijn verschillende methodes, afhankelijk van uw doelstellingen en de beschikbare klantdata. U kunt bijvoorbeeld aan de slag met onze kant-en-klare GeoType lifestyle segmenten of kiest voor een maatwerk indeling op basis van uw eigen klantdata. Middels onze landelijke data is het mogelijk om elk Nederlands adres te voorzien van een segment zodat ook potentiële en nieuwe klanten kunnen worden ingedeeld. Klantsegmentatie wordt daarmee de basis voor het invullen en monitoren van een gesegmenteerde en effectieve marketingstrategie, off- en online.
Onze data leent zich uitermate goed voor het maken van voorspellingen; van klantgedrag tot marktpotenties. Denk bijvoorbeeld aan het vinden van de meest kansrijke potentiële klanten voor een wervingscampagne, het bepalen van de meest kansrijke nieuwe marktgebieden door het voorspellen van doelgroep- en omzetpotentieel of het vroegtijdig signaleren van klanten die mogelijk weglopen (‘churn’). Omdat de landelijke segmentatie data beschikbaar is voor elk adres, behoort ook het voorspellen van het gedrag van nieuwe of toekomstige klanten tot een van de mogelijkheden.
Met het analyse abonnement kunt u onze landelijke segmentatie data makkelijk, snel en onbeperkt gebruiken door middel van een gebruiksvriendelijke applicatie. Via een beveiligde verbinding wordt uw klantdata vergeleken met onze landelijke data, met als resultaat heldere, kant-en-klare rapportages. U kunt klantgroepen onderling vergelijken of met Nederland, op basis de van vele kenmerken uit onze segmentatie data, waaronder de 14 GeoTypen. Ook ziet u waar uw klanten geografisch gelokaliseerd zijn.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Hebt u vragen over ons of onze diensten? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.