Data analyses

Klant- en marktanalyses, segmentaties en
voorspellingen op basis van uw en/of onze data.

Nieuwe inzichten in klanten en markten. 

Met onze data analyses bieden wij nieuwe inzichten uit uw én onze data. Met de uitkomsten kunt u onder andere klantgroepen definiëren voor een gesegmenteerde benadering, de opbouw en potentie van bestaande en nieuwe marktgebieden vergelijken of het gedrag van uw klanten nauwkeurig voorspellen.

Onderstaande analyses staan aan de basis van een op maat gemaakte invulling die past bij uw behoefte.

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

afbeelding-blok1-klantanalyse-2.png

Klantanalyse

Een goed klantbeeld staat aan de basis van al uw marketingkeuzes. Onze klantanalyse biedt diepgaand inzicht in uw klant en geeft een compleet en gedetailleerd beeld, met informatie over de leefomgeving, de woning en het huishouden; het woningtype, de gezinssamenstelling, het inkomensniveau en het financiële, winkel- en mediagedrag. Daarnaast worden uw klanten verdeeld over onze 14 GeoTypen zodat u ziet waar zij geografisch gelokaliseerd zijn.

afbeelding-blok2marktanalyse-1.png

Marktanalyse

Met onze marktanalyse krijgt u inzicht in de opbouw van uw verzorgingsgebieden, met informatie over de woningen, de bevolkingssamenstelling, het inkomensniveau en de verdeling naar onze lifestyle segmenten. Een goed beeld van uw marktgebieden naar omvang, klanten en doelgroep potentieel maakt een eerlijke vergelijking van vestigingen mogelijk, biedt de basis voor uw (lokale) marketingstrategie en bepaalt mede uw vestigings- en assortimentsbeleid.

afbeelding-blok-2-geotypen-1.png

Klantsegmentatie

Segmentatie draait om het indelen van uw (potentiële) klanten. Hiervoor zijn verschillende methodes, afhankelijk van uw doelstellingen en de beschikbare klantdata. U kunt bijvoorbeeld aan de slag met onze kant-en-klare GeoType lifestyle segmenten of kiest voor een maatwerk indeling op basis van uw eigen klantdata. Middels onze landelijke data is het mogelijk om elk Nederlands adres te voorzien van een segment zodat ook potentiële en nieuwe klanten kunnen worden ingedeeld. Klantsegmentatie wordt daarmee de basis voor het invullen en monitoren van een gesegmenteerde en effectieve marketingstrategie, off- en online.

afbeelding-blok4-voorspellingen.png

Voorspellingen

Onze data leent zich uitermate goed voor het maken van voorspellingen; van klantgedrag tot marktpotenties. Denk bijvoorbeeld aan het vinden van de meest kansrijke potentiële klanten voor een wervingscampagne, het bepalen van de meest kansrijke nieuwe marktgebieden door het voorspellen van doelgroep- en omzetpotentieel of het vroegtijdig signaleren van klanten die mogelijk weglopen (‘churn’). Omdat de landelijke segmentatie data beschikbaar is voor elk adres, behoort ook het voorspellen van het gedrag van nieuwe of toekomstige klanten tot een van de mogelijkheden. 

afbeelding-blok-5-analyse-abonnement.png

Analyse abonnement

Met het analyse abonnement kunt u onze landelijke segmentatie data makkelijk, snel en onbeperkt gebruiken door middel van een gebruiksvriendelijke applicatie. Via een beveiligde verbinding wordt uw klantdata vergeleken met onze landelijke data, met als resultaat heldere, kant-en-klare rapportages. U kunt klantgroepen onderling vergelijken of met Nederland, op basis de van vele kenmerken uit onze segmentatie data, waaronder de 14 GeoTypen. Ook ziet u waar uw klanten geografisch gelokaliseerd zijn.

 

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

Meer weten?

Bent u benieuwd hoe onze analyses uw organisatie kunnen helpen, wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen of hebt u interesse in het whitepaper over segmentatie? Laat hiernaast uw gegevens achter, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Bedrijfsnaam *
 

Relevante cases

Relevant nieuws

Meer nieuws