De GeoTypen voor België

Ontdek hoe klanten wonen, werken en winkelen.

Terug naar 14 GeoTypen

De Belgische huishoudens in 15 unieke profielen. 

Gerichte marketing, meer conversies, een betere service; de voordelen van klantsegmentatie zijn alom gekend. Maar voor België ontbrak tot voor kort een sterk en gebruiksvriendelijk segmentatiemodel. Daarom is er nu GeoType: 15 consumentenprofielen die u unieke inzichten geven in élk Belgisch huishouden. Actueel, betrouwbaar en onmiddellijk toepasbaar.

[HORIZONTALE LIJN]

afbeelding-2-2.png

15 profielen: van jonge gezinnen in het groen tot senioren met stedelijke flair

De consumentenprofielen schetsen een goed beeld van uw klant:

  • In welke levensfase bevindt uw klant zich?
  • Wat is de koopkracht van uw klant?
  • Hoe ziet de leefomgeving eruit?
  • Wat is de gezinssituatie?
  • Over welke type woning gaat het?

Met de antwoorden op deze en andere vragen segmenteert u uw klantenbestand in een handomdraai. Bovendien kunt u de profielen makkelijk vergelijken en in één oogopslag de onderlinge verschillen zien.

GeoCells: naar een fijnmazige klantsegmentatie

Voor de ontwikkeling van het segmentatiemodel is GeoMarktprofiel een samenwerking aangegaan met de Belgische Geodata-expert GIM.

Aan de hand van Belmap, GIMs digitaal 3D-model van België, wordt het land verdeeld in duizenden GeoCells. Dat zijn clusters van gemiddeld 10 tot 15 naburige huishoudens met gelijkaardige kenmerken, zoals woningtype, omgeving, levensfase en inkomen. Aan elke GeoCell wordt een gemeenschappelijk consumentenprofiel verbonden. Vervolgens zijn de typen gekarakteriseerd op kenmerken zoals socio-demografische achtergrond en leefomgeving, waardoor er een getrouw beeld ontstaat van de samenleving.

Via betrouwbare adresgegevens opent u de deur tot een schat aan informatie. Het resultaat: een krachtige tool voor fijnmazige klantsegmentatie, waarmee u bovendien voldoet aan de strenge privacywetgeving.

Klantsegmentatie met GeoType: 6 voordelen

  • Krijg een betrouwbaar, actueel en volledig overzicht van (potentiële) klanten.
  • Analyseer sneller wie in aanmerking komt voor upselling en cross-selling, werving en behoud.
  • Creëer relevantere campagnes en verhoog de conversie.
  • Vergelijk de prestaties van verkooppunten correcter met actuele data.
  • Zet financiële middelen gerichter in door te weten wie u wanneer moet aanspreken.
  • Verhoog de klantentevredenheid door op specifieke noden en wensen in te spelen.

[HORIZONTALE LIJN]

Meer weten? 

Bent u benieuwd naar de GeoTypen en wilt u ze alle 15 leren kennen? Laat uw gegevens achter en download de brochure.

Naam *
Bedrijfsnaam *
E-mailadres *
Telefoonnummer