De retail branche is continue in beweging: zo worden aankopen steeds vaker online gedaan en speelt personalisatie een steeds belangrijkere rol. Content afgestemd op de doelgroep bevordert de loyaliteit, herhaalaankopen en klantrelatie. Nu de third-party cookies wegvallen speelt eigen data een cruciale rol in de realisatie van marketingdoelstellingen. Belangrijk dus om een 360 graden klantbeeld te hebben dat echt kansen biedt om de klant beter te begrijpen en te bedienen.
Met de inzet van onze segmentatie data, kun je betere beslissingen nemen voor je bedrijf. Door te begrijpen wie je klanten zijn, wat hun interesses zijn en hoe ze zich gedragen, kun je gerichtere marketingcampagnes ontwikkelen en je productaanbod verbeteren. Zo kun je je klanten beter bedienen en je omzet verhogen.
Marlies Kamphuis, specialist e-mailmarketing Kees Smit Tuinmeubelen: "Inzicht in wie onze klant is, waarin hij of zij interesse heeft en hoe zijn of haar leefomgeving is, geeft een goede basis om de klant nóg beter te leren kennen."
De toepassingen op een rij
[HORIZONTALE LIJN]
Meer inspiratie
Case: Miele
Bekijk hoe Miele dankzij de GeoType klantsegmentatie de on- en offline doelgroepmarketing verbetert.
Infographic: retail koopgedrag
Bekijk wat elk GeoType kenmerkt als shopper en hoe beslissingen worden gemaakt, van oriëntatie tot aankoop.
Nog meer inspiratie?
Nog niet uitgekeken? Laat u inspireren door al onze brochures, flyers, infographics en whitepapers!