Het lifestyle gedrag van alle Nederlandse huishoudens in beeld. Vanaf nu is de complete rapportage beschikbaar! Download nu >
Third-party cookies verdwijnen en worden onbruikbaar voor adverteerders en marketeers. Dit betekent dat een groot deel van de data die u helpen om met de juiste boodschap, de juiste doelgroep online te bereiken, niet meer gebruikt kan worden. Maar onze segmentatie data gecombineerd met uw CRM data, bieden een duurzaam alternatief!
Wat er verandert
Met first-party cookies functioneert een website goed en worden er analytische gegevens verzameld. Third-party cookies zijn anders: deze worden gebruikt voor tracking en advertentiedoeleinden buiten het eigen domein.
Dit jaar verdwijnen de third-party cookies en wordt de levensduur van een first-party cookie verkort van dertig dagen naar slechts één dag. En dit heeft grote gevolgen voor al uw online marketingactiviteiten. Want hoe ben je zo relevant mogelijk terwijl er steeds minder gegevens beschikbaar zijn?
De gevolgen voor uw online marketing
Het verdwijnen van third-party cookies heeft invloed op minstens drie strategische online marketingacties en -keuzes:
Goede alternatieven
Adverteerders en marketeers maken zich zorgen over hoe ze straks relevant blijven zonder third-party cookies. Gelukkig zijn er alternatieven:
Het meest duurzame alternatief: segmentatie data combineren met CRM data
Voor elk alternatief geldt: het is cruciaal om met uw eigen CRM data een goed, uniek klantbeeld op te bouwen. Een Customer Data Platform (CDP) en bijbehorende datastrategie helpen hierbij. Hoe beter uw klantbeeld, des te makkelijker het is om uw klanten in homogene segmenten in te delen. En diezelfde segmenten zijn gedifferentieerder en effectiever te analyseren, bereiken of uit te sluiten.
Toch blijft het een uitdaging om een betrouwbaar en compleet klantbeeld te krijgen. Want de hoeveelheid data is enorm, de data moeten ontsloten worden, de kwaliteit moet op orde zijn en uiteraard moeten de data toepasbaar zijn. Daarom gebruiken steeds meer organisaties onze kant-en-klare, landelijke segmentatie data. Door de gecombineerde kracht van diverse (open) databronnen en lifestyle marktonderzoek, geven onze data een betrouwbaar en uniform 360⁰ beeld van elk woonadres. Door deze data samen te voegen met uw eigen CRM data, ontstaat dus een direct toepasbaar en duurzaam alternatief voor third-party cookies.
Testen of meer weten?
Wilt u meer weten over de kracht van onze segmentatie data en het optimaliseren van de (online) klantreis? Of bent u (nog) geen klant en wilt u onze data vrijblijvend testen in uw eigen CDP of marketingomgeving? Neem contact met ons op. Wij komen graag (digitaal) bij u langs!
Hebt u vragen over ons of onze diensten? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.