Het lifestyle gedrag van alle Nederlandse huishoudens in beeld. Vanaf nu is de complete rapportage beschikbaar! Download nu >
Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) en GeoMarktprofiel hebben onlangs hun samenwerking uitgebreid. GeoMarktprofiel is al langer lid van het RUGCIC, dat wetenschappelijke klantinzichten vertaalt naar de marketing praktijk, en heeft nu ook haar landelijke segmentatie data voor onderzoeksdoeleinden beschikbaar gesteld.
Het RUGCIC vormt een onderdeel van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Zij gebruikt data science, best practices en wetenschappelijke onderzoeken om klanten en hun gedrag beter te kunnen begrijpen. Alle marketingkennis en -kunde van de studenten, onderzoekers en bedrijven wordt door het RUGCIC samengebracht en bedrijven die lid zijn krijgen onder meer toegang tot alle opgebouwde kennis en het uitgebreide netwerk.
GeoMarktprofiel brengt sinds 1985 Nederland in kaart met haar landelijke segmentatie data. Hiermee krijgen organisaties meer inzicht in wie hun klanten en markten zijn, bijvoorbeeld om klantgedrag beter te voorspellen of achteraf te verklaren. De data wordt opgebouwd op basis van (open) databronnen en lifestyle marktonderzoek en geeft een actueel en compleet beeld van de leefomgeving, woning en levensstijl van elk adres.
De onderzoekers en studenten van de faculteit kunnen de landelijke segmentatie data kosteloos voor hun (wetenschappelijke) onderzoeksdoeleinden gebruiken. Een eerste PhD onderzoek waarvoor de data zal worden gebruikt is het onderzoeken van de relatie tussen (de verspreiding van) zonnepanelen en de verschillende lifestyle segmenten (GeoTypen) in Nederland. GeoMarktprofiel heeft hiervoor onder meer, in samenwerking met haar partner Readar, de potentie voor en de aanwezigheid van zonnepanelen op alle ruim 8 miljoen woonadressen geleverd.
Voor meer informatie over het RUGCIC, zie Customer Insights Center (RUGCIC) | Rijksuniversiteit Groningen. Op Segmentatie data (geomarktprofiel.nl) vindt je meer informatie over de landelijke segmentatie data. En als je benieuwd bent naar de indeling van Nederland in 14 lifestyle segmenten, kijk dan eens op GeoType | Leer klanten beter kennen.
Hebt u vragen over ons of onze diensten? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.