Het lifestyle gedrag van alle Nederlandse huishoudens in beeld. Vanaf nu is de complete rapportage beschikbaar! Download nu >
Klantinzicht is belangrijker dan ooit om klanten aan uw merk te binden, want met 800.000 meer e-shoppers ten opzichte van vorig jaar liggen er waardevolle kansen voor uw online business. Maar waar veel gekocht wordt, ontstaat ook groeiende concurrentie. Door het grote online aanbod switchen consumenten gemakkelijker van (web)winkel, waardoor het essentieel is om kopers al vanaf de eerste aankoop te (her)kennen. In dit artikel delen we hoe de realtime segmentatie data ervoor zorgen dat de klantwaarde en -loyaliteit wordt verhoogd en u kunt sturen op zaken zoals het stimuleren van herhaalaankopen.
Waarom het waardevol is om uw klanten te leren kennen
Klanten zijn het bestaansrecht van uw webwinkel; ze zorgen ervoor dat uw business groeit en dat u kunt blijven investeren en innoveren. Maar in een tijd waarin klanten een aankoop baseren op overwegingen en impulsen, zoals de levertijd en advertenties van eerder bekeken items, is het hebben van (terugkerende) klanten niet vanzelfsprekend. Uw succes hangt volledig samen met de mate waarin u relevant bent: bent u er op het moment dat de klant iets nodig heeft? En weet u wat men nodig heeft? Speelt u hier tijdig op in, dan heeft u een voorsprong in de markt. De sleutel hiertoe is klantinzicht. Kennis over uw klanten levert belangrijke voordelen op, want hiermee:
Daarnaast resulteert het kennen van uw klanten in:
Een betere dienstverlening door de landelijke segmentatie data
Veel organisaties beperken zich tot het verzamelen en toepassen van het zoek- en klikgedrag van klanten. Maar om klanten aan u te binden, wilt u ze aanbiedingen kunnen doen die aansluiten en bij ze passen. Hiervoor heeft u specifieke informatie nodig en juist dat vormt voor velen een struikelblok, want bij het doen van een eerste aankoop vullen nieuwe klanten vaak slechts enkele gegevens in.
Met de landelijke segmentatie data van GeoMarktprofiel vult u klantgegevens vanaf de eerste aankoop realtime aan. Hierdoor heeft u direct meer zicht op belangrijke klantkenmerken zoals levensfase, inkomensklasse, betalingsbereidheid, koopkracht, het (GeoType) klanttype en het opleidingsniveau van elke (nieuwe) klant. Deze aangevulde klantinformatie kunt u onder andere inzetten voor gesegmenteerde online klant campagnes, om klanten een welkomstcadeau aan te bieden of om een andere aanbieding te doen waar ze mee geholpen zijn.
Een voorbeeld: in uw webwinkel biedt u diverse boeken aan. Uw klant heeft meerdere soorten kookboeken bekeken, vooral kookboeken over gezonder koken, en is uiteindelijk tot een aankoop overgegaan. Door de landelijke segmentatie data weet u dat uw klant ook kinderen heeft. Het combineren van deze informatie maakt het mogelijk om de klant relevante en ‘persoonlijke’ advertenties te tonen, zoals een aanbieding voor een kinderkookboek met recepten die het eten van groente leuker maken.
Maak het verschil
Naast dat de landelijke segmentatie data een bijdrage leveren aan het leren kennen van uw nieuwe klanten, biedt deze informatie ook de kans om uw klanten de meest passende en persoonlijke opvolging te bieden. Hiermee legt u een solide basis voor écht klantgericht ondernemen en het verhogen van de klantwaarde.
Meer weten?
Bent u benieuwd wat de landelijke segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen of wilt u meer informatie ontvangen? Neem contact met ons op en u ontvangt zo spoedig mogelijk een bericht.
Uw succes hangt volledig samen met de mate waarin u relevant bent.
Hebt u vragen over ons of onze diensten? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.